چاپ این صفحه

تعامل دانشگاه و جامعه عامل رونق تولید/ توسعه تولید ملی کلید حل مشکلات کشور

یکشنبه, 25 فروردين 1398 00:00 نوشته شده توسط 

 به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاسی ایران در نشست هم‌اندیشی وزیر علوم و صاحب‌نظران که در وزارت علوم در حال برگزاری است، با اشاره به مباحث علمی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: جامعه کنونی ایران باید به کمک دستاوردهای علمی و پژوهشی پیشرفت داشته باشد و حضور مؤثر دانشگاهیان و مأموریت‌گرا شدن آنها از جمله موارد مهم برای نقش‌آفرینی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاسی ایران ادامه داد: مسائلی از قبیل اشتغال، مسائل اجتماعی، توسعه کسب و کار و صنعت از جمله مواردی هستند که به کمک پژوهش اندیشمندان دانشگاهی می‌توانند پیشرفت‌‌های بسیاری داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه در سال ۹۷ تلاش شد تا در حد زیادی به مسائل موارد پژوهشی و آموزشی در نشست‌های فنی بپردازیم، گفت: به کمک نشست‌های تخصصی توانستیم بررسی دقیق‌تری از موضوعات پژوهشی داشته باشیم و به طور قطع این نشست‌ها در سال‌های آینده هم ادامه خواهند داشت و موارد مطرح شده در نشست‌ها به صورت نظام یافته و تخصصی‌تر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم گفت: ایشان در بیانیه گام دوم به ۶ محور اصلی اشاره داشتند و مهم‌ترین آن‌ها را علم و پژوهش خواندند، همچنین در سخنرانی ابتدایی سال ۹۸ هم مشکل اساسی کشور را اقتصاد دانستند و به مواردی همچون مشکلات معیشتی مردم، بحث کاهش ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و مشکل کارخانه‌ها اشاره کردند و کلید حل آن‌ها را توسعه تولید ملی دانستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاسی ایران افزود: همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع اقتصاد را جدی دانستند و احاطه مدیریت‌های جهادی بر مسائل اقتصادی کل کشور را از طریق موضوعات عالمانه در کنار اساتید صاحب‌نظران ضروری نامیدند، ایشان در تذکری جدی به حضور فعال دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اشاره کردند و تحقق رونق تولید را نتیجه شکوفایی و رونق اقتصادی دانستند.

حل موضوعات کشور به کمک اندیشمندان و صاحب نظران

احمدی درباره محور اصلی نشستی که امروز برگزار می‌شود، گفت: این نشست با دو محور تعامل دانشگاه با جامعه و نظام مدیریت آموزش عالی برگزار می‌شود و از تمام رؤسای پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها دریافت به عمل آمد تا با حضور خود به پیشرفت اقتصادی کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: سیستم نظام مدیریتی دانشگاه باعث می‌شود تا تعامل دانشگاه با جامعه بیشتر شود و باور داریم که اگر تعامل درستی میان دانشگاهیان و آحاد جامعه برقرار شود، علاوه بر شکوفایی و رونق تولید می‌توان افزایش شادابی و نشاط را در میان مردم جامعه مشاهده کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

11130 بازدید آخرین بار تغییر یافته دوشنبه, 26 فروردين 1398 11:57