چاپ این صفحه

معرفی رشته ارشد تکنولوژی گردش خون

 

تکنولوژی گردش خون در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته

Technology Perfusion  M.sc

دوره ارشد ناپیوسته رشته تکنوژی گردش خون شاخه ای از علوم سلامت است که در طی آن فراگیران با انواع بیماریها قلبی عروقی و تکنیک های بای پس قلبی ریوی و شرایط اضطراری مربوط به آن اشنا شده با گذراندن برنامه های درسی نظری و عملی ، توانمندیهای لازم لازم برای اماده سازی و بای پس قلبی ریوی بیمار را در جقلب باز کسب کرده وروش های مختلف تکنولوژی گردش خون برون اندامی را متناسب با نوع اعمال جراحی و یا شرایط و وضیعیت بیمار انجام دهند .

تکنولوزی گردش خون فردی است که با آموزشهای علمی و تجارب عملی و با استفاده از تجهیزات و فناوریهای خاص گردش خون برون پیکری را در وضعیت ها ی بالینی که نیاز به گردش خون ، اکسیژن رسانی و بای پاس قلبی ریوی است برقرار می کند . دانش اموخته این رشته به عنوان عضو تیم درمانی در حفظ ارگان ها و اندام ها حفظ فیزیولوزی طبیعی و متناسب بدن در اعمال جراحی قلب و اعمال مشابه همکاری دارد ...

 

1 رسالت رشته ( Mission )

رسالت و به عبارتی هدف غایی از تاسیس این دوره تربیت نیروی انسانی کارامد مورد نیاز در مراکز درمانی تخصصی برای ایفای نقش ها و وظایف ذیل است :

  1. برنامه ریزی و ارائه خدمات بای پاس قلبی ریوی در انواع مختلف جراحی قلب باز و پیوند قلب و ریه
  2. فراهم کردن تمهیدات لازم و امادگی حین اعمال جراحی دیپر که نیاز به تکنولوژی گردش خون بافتی وجود دارد .
  3. آموزش دانشجویان در رشته ها و دورس مرتبط و توسعه حرفه ای کارکنان در این حرفه
  4. انجام تحقیقات کاربردی منظور تولید دانش در حوزه حرفه ای تکنولوزی گردش خون قلب

 

2 چشم انداز رشته ( Vision )

با راه اندازی این دوره و تربیت نیروهای ماهر دارای توانمندیها و شایستگی های علمی فنی و اخلاق حرفه ای اعمال جراحی قلب باز و مراقبت های حین و پس از آن با کارایی و اثربخشی مطلوب مبتنی بر اخرین استانداردهای معتبر علمی و فناوری پزشکی جهان و پیشگیری موثر از خطا ها و عوارض مراقبتی اجرا و ارائه خواهد شد .

 

3 – اهداف کلی دوره ( Aims )

هدف غایی دوره تربیت نیروی انسانی و کار آزموده با قابلیت ها و شایستگی های متناسب در ابعاد علمی ، فنی ، ارتباط – اجتماعی و معنوی برای ایفای اثر بخش نقش های چند گانه حرفه ای ( عملیات تخصصی ) آموزشی و پژوهشی در حوزه خدمات سلامت و اموزش نیروی انسانی می باشد .

-         تامین نیروی انسانی توانمند مورد نیاز بخش های اتاق عمل و مراقبت های ویژه جراحی قلب و عروق

-         تامین نیروی انسانی توانمند برای ارائه اموزشهای نظری یا بالینی اثر بخش به دانشجویان و همکاران

-         پرورش توانایی ها و مهارت های اساسی در فراگیران به منظور تولید و نشر علم و فناوری از طریق طراحی و اجرای پژوهش های بنیادی و کاربردی مناسب

 

4 نقش دانش اموختگان در نظام بهداشتی

خدماتی

پژوهشی

آموزشی

 

5- وظایف حرفه ای دانش اموختگان

الف : آموزشی

دانش آموختگان با کسب دانش لازم در این زمینه امادگی لازم جهت اموزش دانشجویان و توسعه مداوم حرفه ای کارکنان و همکاران خود در این حرفه را خواهند داشت .

 

ب : پژوهشی

دانش اموختگان این رشته با کسب مهارتهای پایه به تحقیق در زمینه تکنولوژی گردش خون برای تولید دانش و فناوری در عرصه های تخصصی این رشته و مراقبتهای مرتبط از طریق اجرای پزوهش های علمی کاربردی خواهند پرداخت .

ج : خدماتی

دانش اموختگان این دوره از توانایی بالاتری برای ارائه خدمات مربوط تکنولوژی گردش خون در بخش های بالینی مرتبط در حدود وظایف مسئولیت ها و اختیارات حرفه ای برخوردار می شوند .

-         فراهم کردن تجهیزات گردش خون برون پیکری

-         تنظیم درجه حرارت بدن مناسب با نوع اعمال جراحی و وضعیت بیمار

-         راخ اندازی ماشین قلب و ریه

-         راه اندازی بالون پمپ داخل آئورتی

-         محافظت از اندام ها و ارگان های مختلف حین بای پس به عنوان عضو تیم درمانی

-         راه اندازی سیستم های حمایتی قلب و ریه مثلا در بیماران منتظر پیوند قلب و ریه .

 

جهت خرید اینترنتی پکیج آموزشی کارشناسی ارشد تکنولوژی گردش خون

کلیک نمایید

 

 کلید واژه: آزمون کارشناسی ارشد تکنولوژی گردش خون، منابع ارشد تکنولوژی گردش خون، دانلود جزوه داخلی جراحی ارشد تکنولوژی گردش خون، دانلود جزوه بیوشیمی ارشد تکنولوژی گردش خون، دانلود جزوه فیزیک پزشکی ارشد تکنولوژی گردش خون، دانلود جزوه فیزیولوژی تکنولوژی گردش خون، دانلود جزوه فارماکولوژی ارشد تکنولوژی گردش خون، دانلود سوالات ارشد تکنولوژی گردش خون، جزوات ارشد پزشکی، جزوات آزمون ارشد تکنولوژی گردش خون، منابع ارشد تکنولوژی گردش خون، منابع آزمون ارشد تکنولوژی گردش خون، کنکور ارشد تکنولوژی گردش خون، دانلود جزوات دروس ارشد تکنولوژی گردش خون