چاپ این صفحه

دانشگاه تهران نحوه ثبت پیشنهاده در سامانه تصویب پارسا را اعلام کرد

یکشنبه, 03 اسفند 1399 00:00

 

 

 

معاونت آموزشی دانشگاه تهران به منظور مدیریت یکسان و یکپارچه‌سازی مالکیت فکری و شبکه‌سازی علمی و تخصصی میان پدیدآوران پایان‌نامه‌ها و رساله، بر اساس آیین‌نامه «ثبت و اشاعه پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی» مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقررات مربوط به ثبت سامانه‌ای پیشنهاده (پروپوزال) و دفاع پایان‌نامه/ رساله (پارسا) را امروز - شنبه برای اجرا ابلاغ کرد.
براساس این مصوبه، از شروع نیم‌سال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (دوم اسفندماه ۱۳۹۹)، دانشجویان تحصیلات تکمیلی موظف هستند پیشنهاده خود را در سامانه تصویب پارسا ثبت کنند.

این فرایند الزامی است و پیشنهاده‌هایی که از این طریق انجام نشود، معتبر نخواهد بود.

همچنین طبق این مصوبه، از ابتدای سال ۱۴۰۰ دانشجویان تحصیلات تکمیلی موظف هستند قبل از دفاع پایان‌نامه و رساله، از طریق سامانه تصویب پارسا نسبت به همانندجویی اقدام کنند.

صدور مجوز دفاع پیشنهاده و پارسا توسط معاونت آموزشی واحد، مشروط به طی مراحل همانندجویی و تأیید نتایج آن توسط استاد راهنما خواهد بود.

براساس این مصوبه همپوشانی مشروط به تأیید استاد راهنما تا سطح ۳۰ درصد مورد قبول است. پارساهایی که بیش از ۳۰ درصد همپوشانی داشته باشند، قابل دفاع نیستند. دانشجویان می‌توانند از طریق سامانه جامع آموزش وارد منوی پیشخوان خدمت شده و در فرایند درخواست تصویب / ‌‬ دفاع، همانندجویی را انجام دهند.

راهنمای فرایند تصویب / ‌دفاع‬ در پیوندهای https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/۳۹۰۷،  https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/۳۹۰۶ قابل مشاهده است.

 

منبع: ایرنا

 

 

 

6181 بازدید