اخبار مهم روز

همکاری دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران با دانشگاه نانت فرانسه

دوشنبه, 23 مهر 1397 00:00

 

 

 

دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران با دانشگاه نانت فرانسه برای پیشبرد پروژه مشترک و گسترش همکاری علمی همکاری می‌کند. 

 

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، «محمد منان» و «لرنت گودت» استادان دانشگاه نانت فرانسه به‌منظور انجام اقدامات لازم برای پیشبرد پروژه مشترک و گسترش همکاری علمی با مسئولان دانشکده جغرافیا دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار در راستای برنامه بین‌المللی جندی‌شاپور که با مشارکت مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخش همکاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه در ایران(SCAC) از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است، صورت گرفت.
همچنین به همت دفتر روابط بین‌الملل دانشکده جغرافیا، دوم مهر، نشستی با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دکتری دانشکده جغرافیا و نمایندگان دفتر سواحل و رودخانه‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.
در این نشست، محمد منان، عضو هیأت علمی دانشکده جغرافیا و ژئوماتیک دانشگاه نانت فرانسه ضمن معرفی دانشگاه نانت و دانشکده جغرافیای آن، توضیحاتی در خصوص پروژه مشترک ارائه کرد. سپس جلسه پرسش و پاسخ و بحث و تبادل نظر برگزار شد.
در ادامه کارشناسان شرکت مدیریت منابع آب به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات موجود پرداختند و درباره ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانشکده جغرافیا و همکاری مشترک با استادان فرانسوی برای حل مشکلات مرتبط با تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سواحل پرداخته و مقرر شد از ظرفیت‌های دانشکده جغرافیا برای حل این مشکلات استفاده شود.
در رویدادی دیگر، هیأت دانشگاه نانت فرانسه به منظور مطالعات میدانی و انجام پروژه مشترک درباره پایش تغییرات تالاب، سوم مهر ۱۳۹۷، با همراهی سعید حمزه، مشاور بین‌الملل دانشکده جغرافیا از تالاب انزلی دیدن کردند و به بازدید میدانی از بخش‌های مختلف تالاب انزلی، بررسی مشکلات موجود و نحوه ادامه پروژه پرداختند.
هم‌چنین مقرر شد در صورت امکان اقدام به تهیه طرحی جامع با همکاری چند دانشگاه اروپایی با حمایت یونسکو برای انجام مطالعات تکمیلی صورت پذیرد.

 

منبع:" خبرگزاری فارس"

 

 

 

 

11642 بازدید آخرین بار تغییر یافته یکشنبه, 30 دی 1397 19:38