اخبار مهم روز

تمدید مهلت ثبت‌نام بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

دوشنبه, 01 مرداد 1397 00:00 نوشته شده توسط 

 

 

 

دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی مهلت ارسال آثار را تا نیمه مرداد تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی برگزار می‌شود و مهلت شرکت در این جشنواره تا نیمه مرداد ماه سال جاری تمدید شده است.

براساس این گزارش، در بخش اصلی، آثار دانشجویان در تمام رشته‌ها اعم از گروه علوم پایه، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی و در بخش ویژه، آثار مرتبط با پنج موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی، اخلاق و محیط زیست، مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی، علوم انسانی اسلامی پذیرفته می‌شوند. بخش جنبی این جشنواره نیز، به دو موضوع نگارستان کتاب و ایده‌های برتر دانشجویی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد.  

بنابر این گزارش، در این فراخوان، ضروری بودن هم‌زمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ وانتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشرشده و ارسال دو جلد از آن‌ها که در سال‌های ۹۵ تا ۹۶ انتشار یافته است، از شرایط شرکت در این جشنواره به شمار می رود. همچنین در بخش ترجمه کتاب، مترجم باید کپی متن اصلی اثر را نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. در این دوره جشنواره، برای چهارمین بار، آثار تولید شده به زبان و خط فارسی توسط دانشجویان دیگر کشورها نیز پذیرفته و داوری می‌شود.  

همچنین کتاب‌های الکترونیکی که برای جشنواره ارسال می‌شود باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برچسب هولوگرام مربوطه باشند. همچنین ارسال دو جلد از اصل اثر به همراه فرم ثبت نام اینترنتی به دبیرخانه جشنواره نیز، ضروری است. 

به گزارش وبدا، بخش "نگارستان کتاب" به عکس، نماهنگ ، فیلم‌های کوتاه صدثانیه‌ای، نمایشنامه ،فیلم نامه و پویانمایی مرتبط با کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد و آثار مربوط به بخش نگارستان کتاب و ایده های برتر دانشجویی باید از طریق پیام رسان سروش به شماره ۰۹۳۰۴۰۸۱۲۲۹ به نام سازمان انتشارات یا دبیرخانه دائمی کتاب و پایان نامه سال دانشجویی ارسال شود. در بخش جنبی هم، تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که در حال حاضر دانشجو یا طلبه باشند. در ضمن مشخصات ارسال کننده آثار نیز باید در هنگام ارسال از طریق پیام رسان سروش در کنار اثر درج شود.

علاقمندان می توانند از طریق سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.isba.ir نسبت به ثبت نام و ثبت اثر، اقدام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران – خیابان انقلاب - خیابان فخررازی - خیابان شهدای ژاندارمری - پلاک ۷۲ صندوق پستی ۱۳۱۴۵-۱۱۶۳ سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

 

 

 

 

11446 بازدید