اخبار مهم روز

کاهش تعداد مراکز علمی ـ کاربردی و پیام نور

شنبه, 12 تیر 1400 00:00 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)

 

 

 

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه یکصد و پنجاهم ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای این جلسه در سخنانی به تشریح اقدامات وزارت علوم در اجرای طرح ساماندهی مراکز و مؤسسات آموزش عالی پرداخت و اظهار کرد: آنچه که در مجموعه اقدامات مدنظرمان بود، بحث ساماندهی آموزش عالی، رتبه‌بندی و مأموریت‌گرایی و اجرای بندهای مصوبه ۷۷۶ بوده است؛ بخش‌های مربوط به مأموریت‌گرایی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تا پایان سال ۹۹ پیگیری شده و در جلسه قبل گزارش ساماندهی را ارائه کردیم.

غلامی با بیان اینکه در ساماندهی، به غیر از دو مورد که چالش برانگیز بود، کارهای مابقی مراکز انجام شده است، گفت: قرار است چند مرکز آموزش عالی که تحت عنوان دانشگاه مجوز گرفته و فعالیت دارند، مطابق شاخص‌های ساماندهی آموزش عالی، مورد بررسی اعضای ستاد نقشه جامع علمی ‌کشور قرار گیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تجربه نشان داد با مدیران واحدهای کوچک نمی‌توان موضوع را جلو برد تا ظرفیت دانشگاه‌های گیرنده الحاق را هم در بر بگیرد؛ چرا که عملاً دانشگاه‌های گیرنده الحاق، دریافت‌کننده پیشنهادهای متعدد خواهند بود.

وی افزود: تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی از 1072 مرکز به 385 مرکز تقلیل پیدا کرده است، همچنین تعداد واحدهای پیام‌نور نیز اکنون به 340 واحد رسیده و دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای هم با افزایش واحدها اکنون به رقم ۱۸۰ آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

 

5631 بازدید