اخبار مهم روز

مشکلات کشور را باید به دانشگاه‌ها منتقل کرد/کلید "علم" در کمک به اقتصاد نقش بسزایی دارد

دوشنبه, 12 شهریور 1397 00:00 نوشته شده توسط 

 

 

 

استاد پیشکسوت شیمی تجزیه ایران با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌های نخبگان و فرهیختگان در راستای مرتفع کردن مشکلات کشور، گفت: در صورتی‌که مشکلات کشور را به دانشگاه‌ها منتقل کنیم، هم مشکلات حل می‌شود و هم می‌توان راهکارهای اساسی برای ساماندهی و توسعه صنایع ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی گلابی در بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران با بیان این‌که کشور ما از لحاظ تولید علم در منطقه حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات حاکم در کشور، در سال 2017 کشورما از لحاظ تولیدات علمی رتبه اول را در منطقه کسب کرده است.   

وی عنوان کرد: با وجود این‌که بحث نانو فناوری یک مسئله جدیدی بوده که در دهه‌های اخیر به وجود آمده است، اما کشور ما در زمینه تولید نانو واترپروف‌‎ها و اختراعات آن موفق عمل کرده و همگام با کشورهای توسعه یافته حرکت می‌کند.   

وی با بیان این‌که توان علمی و توانایی ذاتی دانشجویان ما در تولید علم بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات کشور باید به صورت علمی حل شود و استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و توانایی جوانان پرتلاش در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است.   

گلابی با بیان این‌که باید نیازهای صنعتی و علمی کشور را در قالب پایان‌نامه‌ها حل کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور از استعدادهای جوانان استفاده بهینه نمی‌شود، در حالی که کلید علم در کمک به اقتصاد نقش بسزایی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا"

 

 

 

 

11234 بازدید